måndag 28 juli 2008

Martin bloggar från: mitt studentrum i Singapore

ja, nu har ajg alltså kommit på plats i skolan. jag har registrerat mig, fått mitt student-kort och fått mitt rum... låt mig säga såhär: det är ganska minimalistiskt inrett.. två sängar, två garderober, två hyllor, två skrivbord och sist men absolut inte minst en Air-condition... än sålänge har jag inte fått någon roomie. jag väntar med spänning.




idag har jag spenderaat dagen åt att försöka hitta en uppsättning lakan till min säng.. det var inte det lättaste i en främande stad. kan du säga vilken din närmaste lakan affär är? och den får inte heta ikea. tillslut hittade jag iallafall en åhléns liknade affär. jag letade mig till lakan avdelningen och snabbt hade jag inte en tant utan fyra tanter som sprang runt och letade efter rätt lakan åt mig... det slutade med att jag komm hem med ett set lila lakan.. mycket fina måste jag säga...
just nu sitter jag och väntar på att klockan ska bli nio så att jag kan få mitt bagage. ska bli riktigt skönt att få byta kläder. dom jag har nu börjar bli rätt användna... men dom skulle iallafall komma med min väska om ett par timmar...
det var allt för denna gången... om det nu är nån som läser.. har ju inte direkt haglat in komentarer...








1 kommentar:

Anton sa...

Hah, nog finns det de som läser! Själv har jag varit utan internet de första dagarna, plus haft ett über-intensivt schema i form av things-to-do. Första lektionen är om 4timmar (11.30 måndag morgon), så då skall det bli spännande att få testa sin icke-existerande spanska. Har du också din första lektion nu på måndag? Hmm, du bör väl vara i skolan nu antar jag med tidsskillnaden, eller rent av hemma från skolan?

Aja, keep going strong amigo, om det blir några problem så kan du ju alltid springa till Mattias, han är ju en guru på allt vad boende utomlands är efter att han flyttade till Luleå i två år från Helsingborg.

Tata